torsdag 9 juni 2011

Engelsk konfekt


Kanske inte något som normalt brukar säljas på ett café, men jag tyckte det kunde vara lite roligt med smågodis också. Tänk vad kul för barnen att få plocka godis med tång och lägga i en liten tygpåse.


Egentligen hade jag tänkt virka likadana som Fröken Elsa men insåg att jag skulle behöva köpa till både svart och rosa garn. Och det skulle ju inte gå eftersom jag bestämt att godsakerna inte får kosta några nya pengar. Det jag hade hemma var en smutsig lagom tjock och bred träpinne som jag sågat till små fyrkanter. Därefter slipades den värsta smutsen bort och sedan målade jag på önskad färg. Först helfärgade och så en svart rand i mitten. För att de ska hålla bättre har jag penslat på ett lager decopauge-lack. De är inte helt perfekta men duger för lek i utecaféet. Nu förvaras konfekten i en gammal tomatpuréburk som fått ett virkat lock.

Nu ska jag försöka göra färdigt mitt bidrag till pysselstaffeten, jag känner mig något stressad då det inte ens är halvfärdigt. Men jag har några timmar på mig innan storbarnen ska hämtas.

Ha en bra dag!

Mia

4 kommentarer:

  1. Vilka mumsiga bitar!! Jag som älskar lakritskonfekt! Kanske ska be min man göra några i trä, de har i alla fall betydligt färre kalorier och jag skulle alltid ha nå´t gott att titta på;)
    Du är superduktig!!!
    Ha en bra dag! och lycka till med ditt bidrag till Pysselstafetten.

    //lisamaja

    SvaraRadera
  2. Blev rätt sugen på just det godiset när jag såg det. Vet inte riktigt vart man kan få tag på det här.

    SvaraRadera
  3. Så söta bitar. Ser riktigt smarriga ut! :-)

    SvaraRadera
  4. Men så fint! Tack för en jättefin idé!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!