måndag 12 september 2011

Baby shower för syster yster


Chokladbollar med rosa och blå färgad cocos, rosa och blå maränger och mini muffins med blåbär och jordgubbar dekorerades med små egentillverkade flaggor.


Vimplar i tre olika storlekar där hörnorna fick bli nya vimpeldelar och de minsta tillslut blev konfetti till bordet.



Soppa med hembakat bröd till middag. På bordet hade även Juliette dukat för dockan och serverade rönnbär och nypon. En liten blöjtårta, två burkar där gästerna fick gissa om det kommer titta ut en flicka eller pojke. Två lekar blev det, en tipsrunda med frågor om syster och hennes man och sedan fick hon gissa vem barnet på bilden var (gästerna fick ta med sig en bild på sig själv som barn)

I går flög min syster hem och det kändes lite extra sorligt den här gången eftersom hon är gravid. När vi ses nästa gång kommer bebisen som nu gömmer sig i magen att vara född och säkert några månader gammal. Tråkigt att missa den allra första tiden i deras liv som familj.

Eftersom hon fortfarande har kontakt med några av sina barndomskompisar här ordnade jag alltså en liten överrasknings-baby shower för henne. Hon blev både glad och överraskad när det ringde på dörren och jag bad henne öppna, när gästerna var kompisar till henne.


Fikat som blev över ska vi äta idag då lillebror fyller fem år.

En trevlig måndag önskar jag er alla som tittar in idag.


Mia

7 kommentarer:

  1. Ser ut som ett helt fantastiskt kalas! Det är så roligt att pynta och fixa till när man ska ha fest, och med ganska enkla medel kan man ju verklgien få det fint och personligt. :-)

    Jag kan gissa att syrran var väldigt glad och nöjd med kalaset ni fixade för henne!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin dukning! Förstår att det måste varit en uppskattad överraskning:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Åh, jag vill också vara din syster ;-) Så himla mysigt du fixat! Fint!

    SvaraRadera
  4. Å, vad fint du har gjort! Lyxigt...

    SvaraRadera
  5. Så fint å mysigt!

    Jag har min syster närmare men ändå för långt bort tycker jag. Speciellt nu när det bara är hon och jag kvar av "vår familj". Skulle önska att vi kunde ses mer och att jag kunde hjälpa henne mer med hennes lilla pojk.

    Kram Cia

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket för den underbara överraskningen! Mycket uppskattat och mycket trevlig kväll med nära och Kära!!! Jätte god mat, och alla fina och söta efterrätter!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!