tisdag 8 november 2011

Färgglad sladdgömma


Överallt i huset har vi sladdar som liknar ett fågelbo. Vid teven, datorn och i hallen där mobilerna laddas. Varför de ligger i hallen undrar jag ofta men kommer snabbt på att det är lättast. För har man bråttom har man inte tid att springa upp speciellt inte om man har jobbiga skor att snöra av och på. I köket intill hallen skulle funka men lite jobbigt om skorna är krångliga och klampa in där man äter med lortiga skor känns inte bra . Nej, hallen är helt enkelt perfekt enda nackdelen är att det första man ser är en hög med mobiler och svarta sladdar(varför svarta?)


Har länge tänkt göra en sladdgömma men inte hittat rätt material förrens igår. Vi var på Kenneths jobb i söndags och rensade hans gamla kontor och dessa turkosa lådor skulle kastas. Jag som är en riktig skräpsamlare och bra att ha person tyckte att det var synd. Vad de kan vara bra att ha till visste jag inte då. Men tre fick följa med oss hem ändå. Två av sidorna på lådorna var rena och fria från text och företags loggor så de har jag låtit vara som de är. Men de två andra sidorna med tryck och ovansidan har klätts in med detta lapptäcks mönstrade presetpappret från Panduro. Fyra pappersbitar och sedan var det klart eller inte riktigt då jag var tvungen att fila till hålet lite så laddarna skulle gå i. Men annars ett väldigt snabbt och enkelt pyssel.

Så nu är det här det första man ser när man kommer in genom dörren, en färgglad låda.

Jovisst sen var det det lilla glaset med metall trådar från leksaker och brödpåsar. De från leksaker kan vara bra att spara om man behöver till och snöra åt de långa sladdarna.

Önskar er en trevlig dag!
Mia

5 kommentarer:

  1. Va fin! Härligt att mötas av den lådan när man besöker er. Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Jag har tänkt göra något liknande åt mina "sladdsallader" i evighet men det blir aldrig av fast något så enkelt kan bli så fint. Jag gillar färgerna.

    SvaraRadera
  3. Vilken smart idé! En sån skulle vi verkligen behöva. Eller en och en... vi skulle behöva typ tio stycken för att dölja alla sladdar här hemma.

    SvaraRadera
  4. Både smart ochh fint! Jag håller på att bli tokig på alla sladdar ibland.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!