torsdag 3 december 2009

Nya kjolar till stolarna

Nu har stolarna fått sina röda kjolar försökte att inte göra samma misstag som på de blåa men missade bak som blev för kort. Det problemet löstes genom att jag la en gammal fläckig och trasig handduk med brodyr som fick synas i skarven.

Barnens dynor blev större och fick ett tåligare band, de jag sydde i blått fick ett bomullsband och det höll inte eftersom de rör sig så mycket på stolen.

Handdukshyllan har fått röda handukar och de är efter min farmor sedan har hyllan fått en beige spets istället för den blå brodyren.

Eftersom det är farmors gamla handdukar är det hennes initialer som står på, tänk att man broderade så fint på sina handdukar. Allt känns så personligt det är inte som nu där de flesta hemmen skall visa så lite som möjligt av vem som bor där det skall vara väldigt sparsamt med saker och möbler. Vilket är väldigt tråkigt och säkert därför som jag gillar denna lite lantliga gamla stilen.

Barnens fruktpåse från kinoko hänger på en av krokarna som är bland det första jag sydde, de finns inte med på hemsidan men jag skall lägga in dem för det är många som gillar dem.


Griffeltavlan som jag gjort av en gammal tavelram och några kritor som gått av.

4 kommentarer:

  1. Vilken fin form på stolkjolarna! Och fin färgskala! Just sådana handdukar har vi i mängder ärvda från släktingar. De är verkligen hållbara. Skickar paketet imorgon!

    SvaraRadera
  2. Mycket fint och stilrent. Vi kan inte ens stava till stilrent här hemma... Det är leksaker och tyger högt och lågt, men men...

    SvaraRadera
  3. Mia, du har så fint därhemma. Hela vårt hem består av IKEA möbler och inte mycket personligt. Du får till det så mysigt. Hoppas ni får en fin helg! /petra.h

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!