tisdag 14 februari 2012

Hjärtägg


Vi brukar inte fira alla hjärtans dag med choklad, blommor, presenter eller extra mycket kärlek utan det är en dag som alla andra. För kärlek i  massor vill man ju ge varje dag och inte en dag om året. Men nu var det så att Juliette skulle få nya örhängen och jag tänkte att de lika gärna kunde ges på alla hjärtans dag (även om det var en vecka senare än jag lovat). Pojkarnas supersnygga gubbkepsar var något jag helt plötsligt såg när jag var inne i favvoklädbutiken. Vi hade på morgonen pratat med Elliot som väldigt gärna vill ha en gubbkeps al a Ulrik Munther från melodifestivalen i lördags. Så när jag såg dessa fina rutiga fick de självklart följa med hem. Vår- och sommarmössor är nu fixade då denna är sydd i mjukt bomullstyg.

 

Paketen slogs in i rött silkespapper med vita prickar från Lagerhaus. Samma papper som de flesta Kinoko-kläderna jag skickar slås in i. Den gamla pepparkakan från innan jul har fått sällskap av en liten prickig pompom mest på skoj och den lär få hänga med ett tag med tanke på hur länge pepparkakan fått hänga där. Ett barn (inte vårt) har vid ett tillfälle frågat varför vi inte ätit upp den. Det är så att en viss mamma i familjen har bacillskräck. Den har ju hängt över en hög med hostiga och snoriga barn på dagis innan den flyttat in hos oss och fyllts på med en lite damm. Men ingen av mina barn har ändå velat äta den och snart kanske det är dags att låta den flytta ut i komposten istället. Men inte idag....

Till frukost provade jag göra hjärtägg som Helena, med jättefina pysseltipsbloggen Craft and Creativity, tipsade om. En liten miss var  att skåran hamnade alldeles för nära gulan. Vet inte om gulan var väldig stor på dessa ägg eller om  jag missat att det var super tunt just där. 

Önskar er alla en trevlig alla hjärtans dag.

Mia

6 kommentarer:

  1. Det är samma här. Detta är en dag som alla andra.
    Så kul att du gjorde äggen, jag såg Helenas inlägg och blev också sugen på det, om jag gör det ska jag ta till mig ditt tips för att lyckas :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vilken fin pompom! Älskar prickigt, som jag säkert tjatat om förut. ;-)

    Kul att du testade göra ägget! Jag hade nog bara lite tur med min gula... :)

    Ha en fin <3-dag!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina hjärtegrejer du gjort och vilka söta örhängen! Äggen var en rolig idè! Vi önskar dig en riktigt härlig Alla Hjärtan!!! Kram från oss/ emelie och elin

    SvaraRadera
  4. Kul grej med äggen - vi gjorde rostat bröd med kakmåttstryck istället!
    Fortsatt trevlig Alla hjärtans dag!

    SvaraRadera
  5. Gillar hjärtäggen, såg dem förut och tänkte göra till alla hjärtans, men det glömde jag bort ;-). Snygga bilder! Ha ett trevlig slut på vändagen!

    SvaraRadera
  6. Men åh, jag måste åka till Lagerhaus, typ nu! Eller imorgon då.. :-)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!