torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År och Kinoko 2009




Eftersom jag började i februari har jag inget att visa från januari. Februari finns det inte heller så mycket så det får bli första och enda bilden från februari. Vår lilla hattstuga av snö. Det tog ett tag för mig att komma i gång med bloggandet och tanken var att jag skulle skriva var tredje dag men nu har det blivit varje dag.

I mars fick barnens kusin denna rosa morgonrock i fleece med röda brodyrstygn när hon fyllde år. Den blå blommiga klänningen sydde jag också i mars. Men den bloggades inte om förrän i april.

I April fick deras andra kusin en liten kappa den kanske inte var den mest praktiska eftersom den blev lite tjock.


I Maj stod jag på kidzamarket i solna hallen sydde mycket inför dagen men sedan blev det mycket tid i trädgården.

Några solhattar i Juni blev det i alla fall resten av tiden var jag i trädgården här med. I Juni hade jag också en liten release-ernissage i trädgården för vänner och bekanta.


I Juli fick mina kusiner en varsin klänning av mig i födelsedagspresent. Jag har själv en av varje och längtar efter sommaren så jag kan börja använda dem igen.


I Augusti hade jag min första tävling med 5 deltagare.


I September börjar jag sy lite mer, bl a föddes det några prickiga haklappar och de rödmuddade jeansen och de små kantarellvantarna tillverkades. Sailorjeansen syddes också då.


I Oktober sydde jag denna prickiga klänning som visade sig bli fleras favorit. Hårspännen i tre olika färger gjordes också. Prickig kjol och vantar blev det också. I Oktober var jag även med på Kidzmarket.


I november blev det en snurrkjol och en helt ny hemsida.


I December blev det många beställningar och en brudklänning men även en tomtedräkt och ett par kantarellmuddisar till mig själv.


Jag var lite virrig i huvudet när detta skrevs men jag tror att det blev rätt. Tänk vad fort man glömmer, tur att man har bloggen det är som en levande dagbok. Vi har även en femårsdagbok och det är vår andra så i 8 år har vi skrivit lite varje dag.

7 kommentarer:

  1. Godt nyttår! Dagbok er en perfekt måte å hjelpe seg selv til å sortere og dokumentere stort og smått når dagene ellers raser avsted. Bloggene minner jo og litt om dagbøker, (bare mindre hemmelige..!). Gleder meg til å se hva du syr videre. Takk for inspirasjon!

    SvaraRadera
  2. Massor underbara inspirerande kläder och annat du har sytt under året! Önskar dej ett gott nytt kreativt år igen!
    Angående PIF:en: du får välja om det blir till mej/barnen :-).

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot Kinoko 2010 :)

    SvaraRadera
  4. Du är så otroligt duktig Mia och det är så roligt att få följa dig.

    Stora kramisar från lilla mig som uppskattar dig mer än du tror.

    /Pilo

    SvaraRadera
  5. Hej Mia!
    Åh vad mycket fint du sytt iår, Kinoko är en favorit bland barnkläder;)

    Önskar dig och din familj en riktigt GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. jag tror på kinoko och en lysande framtid, år efter år!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!